phpThumb_generated_thumbnail

Giuseppe Nova, flauta
Maurizio Fornero, clavecí

Obres de A. Corelli, K.Ph.E. Bach, J.B. Pla, J.S. Bach, G.Ph. Telemann

Nova i Fornero, flauta i clavicèmbal respectivament, ens ofereixen una àmplia visió del Barroc entre 1650 i 1780, des d’Arcangelo Corelli fins a Johann Christian Bach. De fet, el concert recull la millor representació de la família musical del Kantor de Leipzig, a banda de Telemann, el de Magdeburg, que ens aporta melodia i ímpetu. Al mateix temps, se’ns descobreix un compositor de la nostra terra, Joan Baptista Pla (1720-1773), que competeix artísticament amb el millor d’Europa, amb el seu Barroc ric i enginyós, que hauria de ser part de ple dret del cànon. Barroc Alemany, italià i català per a una vetllada de contrastos i senders que sempre enfilen cap a la llum.

Nova y Fornero, flauta y clavicémbalo respectivamente, nos ofrecen una amplia visión del Barroco entre 1650 y 1780, desde Arcangelo Corelli hasta Johann Christian Bach. De hecho, el concierto recoge la mejor representación de la familia musical del Kantor de Leipzig, además de Telemann, el de Magdeburgo, que nos aporta melodía e ímpetu. Al mismo tiempo, se nos descubre un compositor catalán, Joan Baptista Pla (1720-1773), que compite artísticamente con lo mejor de Europa, con su Barroco rico e ingenioso, que debería ser parte de pleno derecho del canon. Barroco Alemán, italiano y catalán para una velada de contrastes y senderos que siempre suben hacia la luz.

Nova and Fornero, flute and harpsichord respectively, offer us a broad vision of the Baroque between 1650 and 1780, from Arcangelo Corelli to Johann Christian Bach. In fact, the concert includes the best representation of the musical family of the Kantor of Leipzig, apart from Telemann, the one from Magdeburg, who permeates melody and impetus. At the same time, we discover a Catalan composer, Joan Baptista Pla (1720-1773), who artistically competes with the best in Europe, with his rich and ingenious Baroque, which should be a full-fledged part of the canon. German, Italian and Catalan Baroque for an evening of contrasts and paths that always climb towards the light.

Nova et Fornero, respectivement flûte et clavecin, nous offrent une large vision du baroque entre 1650 et 1780, d’Arcangelo Corelli à Johann Christian Bach. En fait, le concert comprend la meilleure représentation de la famille musicale du Kantor de Leipzig, à part Telemann, celui de Magdebourg, qui nous apporte mélodie et élan. En même temps, on découvre un compositeur catalan, Joan Baptista Pla (1720-1773), qui rivalise artistiquement avec les meilleurs d’Europe, avec son baroque riche et ingénieux, qui devrait faire partie à part entière du canon. Baroque allemand, italien et catalan pour une soirée de contrastes et de chemins qui montent toujours vers la lumière.