Els 32 anys d’història de l’Associació Pau Casals, que sorgeix com a homenatge al mestre Pau Casals, la seva personalitat única i els seus valors, avalen una remarcable trajectòria i expertesa en la gestació, programació i realització de diversos festivals, entre ells Clàssics L’Escala-Empúries, el Festival Internacional de Música de S’Agaró, Música i Músics.cat, Música als Monestirs (Vallbona de les Monges, Santes Creus, Sant Ramon Nonat, Vilabertran, St. Feliu de Guíxols, Sant Joan les Abadesses, Ripoll, Camprodón, Amer i Cervià de Ter), el Festival de Primavera de Peratallada, el Festival de Piano de Cadaqués, el Festival de música de la Creu Roja, Clàssics a la fresca, a Roses, i també Música als Parcs a Barcelona.

L’Associació Pau Casals de l’Escala, a més, treballa en diverses línies d’actuació amb vocació social per tal de fomentar la igualtat d’oportunitats i, finalment, atraure noves audiències al concert perquè la música actuï com a mitjà de comunicació universal que fomenta el pensament crític i crea ciutadans més lliures.