phpThumb_generated_thumbnail
Abril

París, Viena i el Generalife

És un viatge colorista que ens porta del més bell impressionisme francès, al particular “alhambrisme” més seductor del sevillà Joaquín Turina. L’essència de la partida i el final d’aquest viatge són ànimes bessones, ja que és ben coneguda la relació entre compositors francesos i espanyols i les seves mútues influències estilístiques i estètiques. Tot i així, és al centre del viatge on descobrirem precisament les albors d’aquest principi del segle XX de la mà d’un sempre original Saint Saëns i d’un senzillament genial Johannes Brahms. En definitiva una oda al lirisme, al color, al belcanto i al poliestilisme musical de mà d’un extraordinari duo, la musicalitat del qual gairebé transgredeix allò sensitiu, per captivar-te des del primer instant de cadascun dels seus viatges musicals. 

Es un viaje colorista que nos lleva del más bello impresionismo francés, al particular “alhambrismo” más seductor del sevillano Joaquín Turina. La esencia de la partida y el fin de este viaje son almas gemelas, pues bien conocida es la relación entre compositores franceses y españoles y sus mutuas influencias estilísticas y estéticas. Sin embargo, es en el centro del viaje donde descubriremos precisamente los albores de ese principio del siglo XX de la mano de un siempre original Saint Saëns y de un sencillamente genial Johannes Brahms. En definitiva una oda al lirismo, al color, al belcanto y al poliestilismo musical de mano de un extraordinario dúo, cuya musicalidad casi transgrede lo sensitivo, para captivarte desde el primer instante de cada uno de sus viajes musicales. 

It is a colorful journey that takes us from the most beautiful French impressionism to the most seductive “Alhambrism” of the Sevillian Joaquín Turina. The essence of the departure and the end of this journey are soulmates, since the relationship between French and Spanish composers and their mutual stylistic and aesthetic influences is well known. However, it is in the center of the journey where we will discover precisely the dawn of the beginning of the 20th century at the hands of an always original Saint Saëns and a simply brilliant Johannes Brahms. In short, an ode to lyricism, color, bel canto and musical polystyling by an extraordinary duo, whose musicality almost transgresses the sensitive, to captivate you from the first moment of each of their musical journeys. 

C’est un voyage coloré qui nous emmène du plus bel impressionnisme français au plus séduisant « Alhambrisme » du Sévillan Joaquín Turina. L’essence du départ et de la fin de ce voyage sont des âmes sœurs, puisque la relation entre les compositeurs français et espagnols et leurs influences stylistiques et esthétiques mutuelles est bien connue. Pourtant, c’est au centre du parcours que l’on découvrira précisément l’aube du début du XXe siècle aux mains d’un Saint Saëns toujours original et d’un Johannes Brahms tout simplement génial. Bref, une ode au lyrisme, à la couleur, au bel canto et au poliestilisme musical par un duo hors du commun, dont la musicalité transgresse presque le sensible, pour vous captiver dès le premier instant de chacun de leurs voyages musicaux.

Duo Béla Kovács

Irene Ces , clarinet

Manuel Tévar, piano

Programa

 

C. Debussy (1862-1918), Primera rapsòdia per a clarinet i piano

C. Saint-Saëns (1835-1921), Sonata per a clarinet i piano op. 167, Allegretto, Allegro animato, Lento, Molto allegro

J. Brahms/J.Rae (1833-1897), Lieder: Die Mainacht, op. 43/2, Sapphische Ode, op. 94/4, Vergebliches Ständchen, op. 894/4, Minnelied, op. 75/5

J. Turina (1882-1949), Sonata n°2 Op. 82 “ Sonata Española”, Lento. Tema con variaciones, Vivo. Andante. Vivo, Adagio. Allegro moderato