Maig

Tot vals: tradició i elegància vienesa

Gernot Winischhofer ens proposa un programa que celebra la riquesa i la varietat del vals com a fil conductor, combinant-lo amb altres danses, com les danses eslaves o la jota. Des dels elegants valsos de Brahms fins a l’exquisidesa tècnica de Saint-Saëns i Chopin, la dansa pren protagonisme amb un caràcter íntim i vibrant. Alhora, peces com el Caprice viennois de Kreisler i la Serenata de Zemlinski enriqueixen l’experiència amb altres valsos d’aire romàntic i evocador. L’estructura del programa connecta el lirisme melòdic amb l’esperit rítmic del vals, il·luminant el seu paper central com a forma musical que transcendeix èpoques i estils.

Gernot Winischhofer nos propone un programa que celebra la riqueza y variedad del vals como hilo conductor, combinándolo con otras danzas, como las danzas eslavas o la jota. Desde los elegantes valses de Brahms hasta la exquisitez técnica de Saint-Saëns y Chopin, la danza cobra protagonismo con un carácter íntimo y vibrante. Al mismo tiempo, piezas como Caprice viennois de Kreisler y la Serenata de Zemlinsky enriquecen la experiencia con otros valses de aire romántico y evocador. La estructura del programa conecta el lirismo melódico con el espíritu rítmico del vals, iluminando su papel central como una forma musical que trasciende épocas y estilos.

Gernot Winischhofer nous propose un programme qui célèbre la richesse et la variété de la valse comme fil conducteur, en la combinant avec d’autres danses, telles que les danses slaves ou la jota. Des élégantes valses de Brahms à la finesse technique de Saint-Saëns et Chopin, la danse prend une place centrale avec un caractère intime et vibrant. Parallèlement, des pièces comme Caprice viennois de Kreisler et la Sérénade de Zemlinsky enrichissent l’expérience avec d’autres valses au charme romantique et évocateur. La structure du programme relie le lyrisme mélodique à l’esprit rythmique de la valse, mettant en lumière son rôle central en tant que forme musicale qui transcende les époques et les styles.

Gernot Winischhofer presents a program that celebrates the richness and variety of the waltz as a central theme, combining it with other dances such as Slavic dances and the jota. From Brahms’ elegant waltzes to the technical refinement of Saint-Saëns and Chopin, dance takes center stage with an intimate and vibrant character. At the same time, pieces like Kreisler’s Caprice viennois and Zemlinsky’s Serenade enrich the experience with other waltzes of a romantic and evocative nature. The structure of the program connects melodic lyricism with the rhythmic spirit of the waltz, highlighting its central role as a musical form that transcends eras and styles.

Gernot Winischhofer, violí

Denis Javorsky, piano

Programa

W. A. Mozart (1756-1791)

Sonata en Sol major KV 301

            Allegro

L. van Beethoven (1770-1827)

Sonata en Fa major

            Scherzo

F. Schubert (1797-1828)

Duet en La major

            Andantino

            Allegro vivace

J. Brahms (1833-1897)

Valsos en La major

A. Dvorak (1841-1904)

Dansa eslava en Mi menor

F. Chopin (1810-1849)

Minutenwalzer

A. Zemlinski (1871-1942)

Serenata en La major

            Vals

            Scherzo

C. Saint-Saëns (1835-1921)

Estudi en forma de vals

F. Kreisler (1875-1962)

Caprice viennois

Rezitativ i Scherzo

P. de Sarasate (1844-1908)

Romanza andaluza

Malagueña

Jota aragonesa